donderdag 29 mei 2014

Zalmtartaar

Een paar jaar geleden vond ik het eten van rauwe vis of rauw vlees gewoon degoutant. Maar ook mede doordat ik een maagverkleining heb gehad heb ik opnieuw moeten leren eten. Er is voor mij een hele nieuwe wereld open gegaan. En ja, zelfs nu ben ik verzot op tartaar, carpaccio....
Vandaag maar eens een zalmtartaar gemaakt.
Receptje hieronder is voor 1 persoon



Echt een receptje kan je het niet noemen want hier werk ik echt puur op smaak.

Ingrediƫnten:

Tartaar:

Heel verse zalm
Lente-ui
Peper en zout
Bieslook
Zure room
Graanmosterd
Limoensap
Zeste van limoen
Honing

Vinaigrette:

Mayonaise
Graanmosterd
Yoghurt
Peper en zout



Bereiding:

Tartaar:

Snijd de zalm in kleine blokjes
Doe er naar eigen goesting fijngesnipperde bieslook en lente uitjes bij
Kruiden met peper en zout
Voor de marinade de zure room met de mosterd, zeste en sap van limoen, peper en zout mengen, aanzoeten met de honing (dit alles naar eigen smaak)
Mengen met de tartaar

Vinaigrette:

Meng ook alle ingrediƫnten naar eigen smaak En dien dit op bij de tartaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten