zondag 25 mei 2014

Aardbeien confituur

Vandaag heerlijke confituur gemaakt. En aangezien het volop nog het seizoen van de aardbeien is en ik er een hele hoop in de koelkast had, heb ik dus maar aardbeienconfituur gemaakt
Misschien is het totaal overbodig dat ik hier het receptje deel, maar ik doe het toch. Misschien kan ik er toch iemand een plezier mee doen



Confituur maken is niet zo moeilijk, en je hebt eigenlijk maar heel weinig ingrediƫnten nodig. De handigheid zit erin van hem net lang genoeg te laten koken tot hij genoeg gaat stijven als je hem in de potjes doet.



Hieronder het receptje voor 1kg aardbeien

Ingrediƫnten:

1kg verse aardbeien
750gr fijne suiker
sap van 1 citroen

Bereiding:

Was de aardbeien
Snij de steeltjes af en snij in stukjes



Doe in een pot en zet op een vuurtje tot de aardbeien het sap beginnen te lossen






Doe er de suiker bij (hier kan je meer of minder suiker bij doen, afhankelijk van de zuurtje van de aardbei) en ook het sap van het citroensap



Laat nu goed doorkoken en af en toe eens doorroeren


Check af en toe of je confituur goed is door een beetje op een bordje te doen en een vijftal minuutjes in de koelkast te zetten. Wanneer hij mooi opstijft is hij klaar
Verdeel in potjes en doe het deksel er warm op en laat afkoelen
En nu maar genieten. <3




Geen opmerkingen:

Een reactie posten