zondag 20 oktober 2013

Wok met kip en spicy sojasaus

Wokken,... Het is een tijdje geleden een heuse rage geweest, ook bij mij. Hij bleef gewoon op mijn fornuis staan. Ik deed er echt alles in, van vlees naar vis, van groenten tot zelfs fruit...
Nu is het ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik hem gebruikt heb. Tot deze middag. Beetje insipratieloos en geen zin om veel te koken en afwas te hebben, haalde ik weer mijn wok tevoorschijn

Het receptje is hier goed voor 2 personen

250gr kipfilet
Olie naar keuze (ik gebruikte lookolie)
1/2 brocolli
Handvol vers, gekookte, groene boontjes
1/2 rode paprika
200 gr champignons
Texan Rub herbs (oil & vinaiger) als je deze niet hebt kan ook zonder, sausje heeft ook heel veel smaak op zich
3 el loempiasaus
1 el worcestershiresaus
1 el sojasaus
chilipoeder (of een vers pepertje kan ook)
snuifje komijnpoeder
peper en zout

Laat de wok goed heet worden met de (look)olie
Snijd de kip in reepjes en bak aan in de wok
Kruid met de texan rub herbs en bak nog even aan
Doe er de groentjes bij en laat een paar minuten mee wokken


 
Meng ondertussen alle ingrediƫnten voor de saus en kruid deze naar eigen smaak af. je maakt dit zo pikant als je zelf wil


Doe dit bij de wokschotel en roer nog eens goed om
Opdienen met pasta of rijst


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten