vrijdag 18 oktober 2013

Rijsttaarten voor onze lopers morgen

Morgen gaat mijn ventje lopen in Brussel met de collega's.
Dus zoals de meeste sportmannen willen die graag een rijsttaartje eten. En wie mag ze dan klaarmaken? Inderdaad, ikke... Maar met veel liefde gedaan hoor.
Zopas dus twee grote rijsttaarten gemaakt
Velen maken hun rijst met van die kant en klare bosto rijst. Ik niet dus, want dat vind ik echt niet lekker. Die van mij maak ik van bij het begin.
Recept hieronder is voor een taart van 26cm

 

160gr dessertrijst (Bosto)
1.2l melk
170gr kristalsuiker
2 zakjes vanillesuiker (ik maak die van mij zelf)
2 el puddingpoeder
1 vel bladerdeeg of kruimeldeeg
1 vanillestokje
2 eieren
50ml melk

Verwarm de oven voor op 180°
Doe de bladerdeeg in een platte vorm en prik in met een vork


Doe er bakparels in of gedroogde bonen


Bak voor 20' in oven


Kook ondertussen de melk met de suiker, rijst, vanillesuiker, het uitgeschraapte vanillestokje en laat het stokje ook meekoken in de melk
Zet het vuur zachter en laat 45' pruttelen tot rijst gaar is
Haal van het vuur en haal het vanillestokje eruit
Laat afkoelen
Meng de eieren met de vanillepudding en de 50ml melk
Roer onder afgekoelde rijstmengsel
Doe in de vorm en bak voor 45' op 180°
Smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten