dinsdag 22 oktober 2013

Kookboeken niet altijd even betrouwbaar

Er is toch iets wat ik kwijt wil.
Heb me net een nieuw boek gekocht, waar ik natuurlijk al direct wou mee aan de slag gaan
Speculoosbrood...
Vond eigenlijk al dat het recept meer had van een cakebeslag. Maar als ik uit een beok werk ga ik voor de eerste keer meestal wel het recept mooi volgen. Maar owee.... Het zag er uit als een echt cakebeslag, waardoor ik toch verplicht werd om aanpassingen te doen. Het is uiteindelijk toch goed gekomen :-)
En het is heel lekker geworden.

Maar ik vind het gewoon erg dat er kookboeken op de markt komen die echt langs geen kanten kloppen qua receptuur.
Ikzelf als een toch wel beetje ervaren bakster wist nu wel raad, maar ik kan me goed inbeelden dat iemand die dit niet kan, dan denkt dat het aan hen ligt.
Jammer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten