maandag 14 oktober 2013

Als een hobby een passie wordt

Bloggen... Ik lees er veel, maar er zelf eentje bijhouden is blijkbaar niet zo evident.
Toch ga ik een poging wagen.
Ik ben niet iemand die kan schrijven zoals velen. Maar probeer toch van jullie mee te slepen in mijn verhaal
Die mij kent weet dat ik graag bak en kook. Met vooral een passie voor het bakken. Eigenlijk al van toen ik nog een kind was keek ik graag naar receptjes, kookprogramma's (waar die toen nog heel schaars waren), ...
Het is daar eigenlijk wel allemaal mee begonnen. Ook al was mijn mama geen keukenprinses. Misschien dat het van daaruit is gegroeid dat ik tot tegenstelling van mijn mama wel wou dat ik mijn gezin en vrienden culinair kon verwennen. (sorry mama...)
Toch ben ik niet mijn hele leven aan het koken en bakken geweest. Het ontbrak me gewoon aan de tijd en de moed. Beetje weinig zelfvertrouwen... Dat zal wel de grootste rol gespeeld hebben van het durven proberen
Zo af en toe eens iets simpel maken deed ik wel. Pannekoeken, wafels, appelcake, chocomousse,.. Maar veel verder raakte ik niet, of durfde ik niet.
Tot een 2-tal jaar geleden. Dan heb ik iemand leren kennen die de passie in mij weer aanwakkerde en die me ook zei dat ik het WEL kon, en ook moest doen!
Nu komt voor al mijn vrienden het verhaal dat ze al duizenden keer gehoord hebben.
Ik leerde Roger Van Damme kennen. Eerst via Facebook en daarna kwam hij op Njam! met zijn bakprogramma. De liefde en passie waarmee hij zijn desserts, taarten,... maakt. Ongelooflijk wat een talent. Ik werd grote fan. Nam al zijn programma's op en begon ook zo al eens iets te maken uit zijn boek.
Toen dit tot mijn grote verbazing lukte kreeg ik de smaak te pakken en begon ik ook te experimenteren.
Gelukkig heb ik ook heel goeie collega's die zich opofferen en alles voor me proeven en hun eerlijke meningen geven. Daarvoor wil ik hen ook nog eens bedanken ;-)
Ondertussen zijn we een jaar of twee verder en mag ik toch wel zeggen dat ik al heel veel bijgeleerd heb. Waar ik indertijd een paar keer per jaar mijn short aantrok voor te bakken is dit toch zeker 1 a 2 keer in de week geworden. Mag toch wel al van een verslaving spreken :-o
Nu weten jullie een beetje wie ik ben. Hoop dat jullie mij volgen en altijd welkom op mijn facebookpagina ook https://www.facebook.com/Cintjescookery
Ja kan deze pagina liken en daar zie je dan mijn creaties verschijnen

Veel plezier
Sweet greeting
Cindy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten