maandag 28 maart 2016

Hershey Kisses - Coconut Cookies

De mensen die me kennen weten dat ik mijn hart verloren heb in de USA. We zijn ondertussen al 8 keer geweest en elke keer geniet ik toch van dit enorme land. De gastvrijheid, de cultuur,... maar vooral kan ik genieten van een Wallmart binnen te stappen en na 2-3 uur met een overvolle kar terug buiten te stappen.
En ja ik weet dat het niet altijd even gezond is, maar who cares? Ik doe er altijd massa ideeën op voor te bakken en te koken. De mogelijkheid van koekjes, snoepjes, bakgerief,... Wij in ons kleine belgenlandje komen 20 jaar achter vrees ik.
Neem nu Oreokoekjes. Hier hebben we 2, 3 smaken? Daar een rayon vol? Van de klassieke smaken tot mint, hazelnut,.... noem maar op, wel 10, 15 smaken.
Een paar maand geleden is mijn man de marathon van Chicago gaan lopen en kwam thuis met een valies vol producten. Daarbij zat een zakje Hershey Kisses. Chocolade in de vorm van een druppel zeg maar.
En ik maakte er kokoskoekjes mee. En al zeg ik het zelf, ze waren heel lekker.
Voor wie niet aan die hershey geraakt, je kan ze ook zo zonder de chocolade maken, of je kan er iets anders insteken na het bakken. Laat jullie fantasie de vrije loop ;-)



Ingrediënten

75 gr zachte boter
200 gr Philadelphia
100 gr suiker
1 eigeel
Amandelextract
2 el sinaasappelsap
160 gr zelfrijzende bloem
Snuifje zout
175 gr kokos
100 gr kokos
Hershey kisses

Bereiding

Boter, Philadelphia en suiker romig kloppen
Eigeel en amandelextract erbij doen
Sinaasappelsap en zout eronder mengen
Bloem zeven en erbij doen
Als laatste de kokos er licht onder mengen (kneden)
Zet een uurtje in de koelkast to je er balletjes kan van draaien
Maak balletjes van +/- 25gr
Rol ze in de 100 gr kokos en leg op een bakplaat die bekleed is met bakpapier
Druk ze plat en bak +/- 154 op 180°
Neem uit de oven en duw er in de midden een Hershey in
Laat verder afkoelen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten