dinsdag 7 januari 2014

Een 'echte' Cheeseburger

Wanneer ik de kids vraag wat ze willen eten, dan krijg ik elke keer hetzelfde antwoord. Mc Donalds...
Zelf ben ik echt geen fan van die platgedrukte hamburger, die zelfs niet naar vlees smaken. Als je de reclame ziet dan ziet het er allemaal zoooooo lekker en sappig uit. Tot je de doos open doet. Zo een teleurstelling Dus ging ik zelf aan de slag

Ik wou echt een hamburger die dik en sappig was. Eentje zoals op de reclame beloofd word



Hieronder mijn receptje

Ingrediƫnten:

750gr Kippengehakt (of ander gehakt)
2el curry ketchup
2 el mosterd
1ui
Peper en Zout
1/2 el paprikapoeder
1el Worcestershiresaus
1 klein eitje
50gr paneermeel
Rauwkost naar keuze
Hamburgerbroodjes
Sneetjes kaas

Bereiding:

Snipper de ui heel fijn en stoof beetje aan in beetje boter
Doe het gehakt in een kom
Voeg het eitje bij
Doe er de kruiden bij en meng
Doe er de ketchup en mosterd bij en meng nog eens dooreen
Doe er de worchestershiresaus bij en het gestoofde uitje
Als laatste afwerken met paneermeel tot je een mooie pate hebt waar je gemakkelijk samenhangende balletjes kan van draaien
Je kan je hamburgers zo groot maken als je wil. Draai nu balletjes en druk beetje plat tot een hamburger in de dikte die je zelf wil
Leg de hamburgers op een bord en zet afgedekt een paar uur in de koelkast tot ze mooi weer opstijven en vaster zijn
Bak ze in beetje boter tot ze klaar zijn
Opdienen tussen een broodje met sla en saus naar keuze en een plakje kaas

De kids zijn er hier alleszins helemaal wild van.
Smakelijk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten