maandag 11 november 2013

Pompoen-Currysoep

Het wordt weer echt winter buiten. Dus weer tijd voor lekkere goeie warme soep.
Veel vitamientjes in 1 tas... Ideaal voor de kindjes die moeilijke groenteneters zijn; En ja zo heb ik er dus ook eentje rondhuppelen hier in huis

Ik wil hier gerust het receptje met je delen. Heb bij mijn laatste bereiding mooi alles genoteerd wat er in gaat en hoeveel. Maar, bij soep volg ik niet een bepaald receptje.
Al moet ik wel toegeven dat ik voor deze soep toch min of meer altijd dezelfde hoeveelheden gebruik en ingrediƫnten

Het receptje hieronder is voor een redelijke hoeveelheid soep


Ingrdiƫnten:

2 stengels selder
1 ajuin
1 stuk prei
1 kleine pompoen
2 blaadjes laurier
Currypoeder
potje saffraanpoeder of draadjes
Peper en zout
Bouillon naar keuze (vers of van blokjes)
Boter

Bereiding:

Reinig en snij alle groentjes fijn
Smelt een klontje boter in een hoge kom
Stoof hierin de groentjes aan
Kruiden met peper en zout, laurier curry en saffraan
Laat nog eventjes de kruiden meestoven zodat deze alle smaken kunnen afgeven
Bevochtigen met de bouillon tot de groentjes onder staan. Wanneer je graag een dikke soep hebt zet je de groentjes net onder, en voor een fijnere lopende soep doe je iets meer bouillon
Laat de soep  +/- 25 a 30' koken op een middelmatig vuurtje
Verwijder de laurierblaadjes en mix de soep fijn
Nog even proeven en evetueel nog beetje bijkruiden

TIP: Je kan de soep ook iets feestelijker maken door er een deel van de bouillon te vervangen door kokos. Is ook superlekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten