zaterdag 26 juli 2014

Italiaanse pastasalade

Blijkbaar zijn er toch veel mensen die vast geraken achter de kookpotten als het op slaatjes aankomt. ik kreeg de voorbije twee weken veel mailtjes, smsjes, telefoontjes,... van mensen die tips vroegen en receptjes voor lekkere slaatjes. Maar als ik heel eerlijk mag zijn, receptjes heb ik er niet echt voor. Ik trek de frigo open en begin gewoon vanalles uit te nemen waar ik zin in heb
Of wanneer ik in de supermarkt loop net van het zelfde; Ik zorg ervoor dat ik een basis mee heb aan sla en andere rauwkost. en van daaruit begin ik te denken... deze sla zal ik bij dit eten en deze groente bij dat,....
Deze week maakte ik zo een pastasalade.
Ik kreeg er redelijk veel positieve commentaar op en ik moet eerlijk durven toegeven aan mezelf (want dat kan ik moeilijk) het was een lekker salade
Daarom wou ik het hier op vraag van velen gerust delen.
Maar zoals ik al zei, een echt receptje is het niet. Ik geef jullie de ingrediƫnten en aan jullie om naar eigen smaak en goesting meer of minder van iets in te doen



Ingrediƫnten:

Tagliatelle
Mozzarellabolletjes
Gedroogde tomaatjes op olie (ik nam er met knoflook)
Kerstomaatjes
Rucola
Gerookte ham (ik vind Ganda of San Danieli heel lekker)
Basilicum (liefst verse)
Olijfolie
Balsamico
peper en zout
Beetje olie van de tomaatjes
Paar druppels citroensap



Bereiding:

Kook de pasta beetgaar in gezouten water
Giet en laat onder koud water afkoelen
Laat goed uitlekken
Doe in een grote kom
Snij de tomaatjes en gedroogde tomaatjes in stukjes
Snij de gerookte ham in fijne reepjes
Snij de mozzarella bolletjes in vier
Doe alles bij de pasta en meng goed
Meng de olijfolie met de balsamico azijn (of een andere azijn), peper, zout en olie van tomaatjes naar eigen smaak
Werk af met een paar druppels citroensap
De vinaigrette kan je zo zuur maken als je zelf wil. Zoals ik al eerder zei, is volledig naar eigen smaak, je hebt er ook niet zoveel van nodig voor de salade, want ze smaakt goed door
Meng met de pasta
Net voor het opdienen afwerken met de rucola en basilicum
Meng olijfolie, balsamico

Geen opmerkingen:

Een reactie posten