maandag 7 juli 2014

Frangipanewafels

Vind het altijd leuk als mensen me om een receptje vragen. Is voor mij een compliment.dat ik toch wel goed bezig ben.
Al moet ik toch wel nog altijd zeggen dat ik maar een simpele hobbybakker ben. Zo van die machtig mooie taarten in allerlei vormen en figuren ben ik totaal niet meester. Vrees dat dit net iets te hoog gegrepen is voor mij. En zo van die heel verfijnde desserten...
Maar ik doe wel alles met heel veel passie en liefde.
Net zoals wafels bakken. Op een regenachtige zondag, ideaal, laat mij maar heel de namiddag wafels bakken. Zalig gewoon...



Het receptje hieronder is voor een 15 a 20 wafels. Het is een receptje van tv kok Jeroen Meus. :-)

Ingrediƫnten:

400 gr boter
300 gr bloem
200 gr amandelpoeder
300 gr suiker
1 el vanillepoeder
1/2 koffielepel bakpoeder
snuifje zout
6 eieren
Amaretto
Enkele druppels amandelextract

Bereiding:

Laat de boter op een zacht vuurtje smelten
Meng alle droger ingrediƫnten goed door elkaar
Doe er 1 voor 1 de eieren bij en meng telkens goed zodat je geen klonters hebt.
Meng er de boter beetje bij beetje door
Doe er naar eigen smaak amandelextract en Amaretto bij
Zet in koelkast een uurtje zodat het deeg weer beetje kan harden
Laat wafelijzer heet worden en bak de wafels mooi bruin



Tip: Ik werkte mijn wafels af met een beetje suikerglazuur en geroosterde amandelschilfers. Maar ze zijn op zich ook heel lekker

2 opmerkingen: