dinsdag 15 april 2014

Zalm met spinazie, boursin en linguini

Nog eens een receptje delen voor al mijn lieve volgers.
Deze keer eentje met vis. Zalm... Ikzelf ben persoonlijk verzot op zalm. Maar.... Ja daar komt het. De zalm moet echt wel goed bereid zijn. Wanneer ik een zalm op mijn bord krijg die helemaal door en door gaar is ligt dit me heel zwaar op de maag. Ik heb graag dat hij nog glazig is binnenin.
En ik moet eerlijk toegeven, soms kom ik het ook tegen dat hij net iets te ver is. Maar soms kan je echt op restaurant gaan dat hij kurk en kurkdroog is. Sorry, maar na mijn eerst hap laat ik hem liggen
Het receptje hieronder is voor 2 personen. Het is niet echt een receptje. Ik probeer de hoeveelheden min of meer mee te geven, maar eigenlijk is het gewoon beetje samen doen en klaar is het. Snel en gemakkelijk, wat wil je nog meer? :-)



Ingrediƫnten:

1 stukken zalm
Groenten- of visbouillon
Peper en zout
1 Laurierblad
1 potje Boursin Cuisine met kruiden
1 grote zak Spinazie
Klontje boter
Nootmuskaat
250 gr Linguini

Bereiding:

Zet de bouillon op met de laurier en peper en zout
Wanneer het kookt het vuur minderen en de zalm erin leggen
Tegen het kookpunt houden (mag niet koken), en een tiental minuutjes laten staan (afhankelijk van de dikte van de zalm en gewenste gaartijd)
Kook de linguini beetgaar in een ruime hoeveelheid gezouten water
Reinig de spinazie en doe hem in een pot waar je de boter in gesmolten hebt
Even aanstoven
Kruiden met peper, zout en nootmuskaat
Doe er het potje Boursin bij en meng goed dooreen
Dien op met de zalm en de pasta




Geen opmerkingen:

Een reactie posten