maandag 20 juni 2016

Frisse quinoasalade met gerookte zalm

Nu het even een kalmer weekend is geweest had ik weer eens wat tijd om voor mijn eigen wat in de potten te roeren.
Mijn nieuwe dessertformule krijgt stilaan vorm, en tot toe zijn mijn proefkonijnen er laaiend enthousiast over.
En voor de rest gewoon wat lekker kokkerellen voor de kids en mijn man. Vorige week heb ik me laten gaan, ik heb echt alles gegeten wat ik maar zin in had. (shame on me...)
Frietjes, Pizza, Ijs,... De kids hoorde ik natuurlijk niet klagen, mijn weegschaal des te meer, dus trekken we weer de riem aan. :-o
Vandaag ging ik aan de slag met een beetje restjes van groentjes die nog in mijn koelkast lagen. Resultaat, een gezonde, frisse quinoasalade.
En niet iedereen lust quinoa, maar geloof me, mijn man is een heel moeilijke eter en zelfs dit lustte hij. Het is op 123 klaar en het is nog eens heel lekker ook. ;-)
Ik zal er zeker nog meer mee werken. Het is een zalig product en naar het schijnt heel gezond. :-D

Dit receptje is voor 4 personen

Ingrediƫnten

1 kom Quinoa
Dubbele hoeveelheid bouillon
1/2 komkommer
5 radijzen
2 lente uitjes
Peterselie
15 kerstomaten
250 gr gerookte zalm in blokjes
sap en zeste van 1 limoen
Olijfolie
Peper en zout
Parmesaanschilfers
Geroosterde pijnboompitten

Bereiding:

Kook de quinoa gaar volgens de verpakking in de bouillon
Giet af en laat afkoelen
Snijd ondertussen alle groentjes fijn
Snijd het stuk gerookte zal in kleine dobbelsteentjes
Hak de peterselie
Doe de kerstomaatjes in 4
Doe alles samen in een grote kom en doe er de quinoa bij
Meng goed dooreen
Doe nu naar eigen smaak olijfolie, peper, zout, limoensap en zeste erbij, meng alles heel goed
Werk af met de parmezaan en de pijnboompitten




Geen opmerkingen:

Een reactie posten