maandag 25 april 2016

Bezoekje aan La Botte en Peppe's

Wie La botte zegt, denkt meteen aan aan de immer opgewekte Italiaanse Peppe Giacomazza. De gezellige Italiaanse Njam chef brengt op tv de lekkerste gerechtjes.
Hij stond al een tijdje op mijn 'bucket list' van restaurants die ik wou gaan bezoeken, alleen... Genk is meer dan twee uur van mijn west vlaamse deur. Dus niet snel over en weer rijden. :-(
En om al eens iemand te vinden die het ook ziet zitten om zover mee te gaan. Er werden al vaak plannen gesmeed, maar des te meer lukte het dan voor de ene niet en dan niet voor de andere.
Groot was mijn verbazing toen Lobke, mijn oudste dochter (13) me zei dat zij wel eens graag naar Peppe zou gaan eten. Moet je wel goed weten dat ze totaal mijn passie niet deelt.
Ik twijfelde geen moment, ik heb dan meteen ook maar een hotelletjes geboekt zodat we 's avonds niet meer naar huis moesten en konden we er een gezellige lady's weekend van maken.
We zijn eerst gaan shoppen naar Hasselt en daarna doorgereden naar Genk.
Ik had een tafeltje om 20h geboekt omdat er op de site stond als je om 18h ging, ze de tafel om 20h terug nodig zouden hebben. Ik eet niet graag snel en op uur, dus kozen we voor 20h.
Bij aankomst werden we door de gastvrouw heel vriendelijk onthaalt en naar ons tafeltje begeleid. 
Al even snel kwam Peppe ons met zijn Italiaanse charmes begroeten en stelde ons de aperitief voor.
Ik ging voor de huisaperitief, op basis van prosecco en perzik likeur. deze was echt waar een toppertje, zo kon ik er nog een paar binnen gieten. :-)


Na de aperitief kwam Gaspare (broer van Peppe) ons bedienen; Ook hier weer niks op aan te merken, je voelt je hier als een koningin.
Het hapje was met zeebaars en bulgursalade. Heel lekker en de salade was heel fris



Omdat een heel menu voor Lobke teveel zou zijn gingen we enkel voor een hoofdgerecht en dessertje. Waar Peppe en team helemaal geen probleem van hebben gemaakt
Als hoofdgerecht kreeg ik de hippe versie van pasta Carbonara met stukjes rundvlees (rauw) en een gepocheerd eitje en pompoenpuree. 1 woord.... Heerlijk, van de eerste tot de laatste hap. Dit is my cup of tea. :-)


Als dessert gingen we unaniem voor de moeulleux van witte chocolade met hazelnoot ijs en pistache. Ik kan u verzekeren als afsluiter kon dit wel tellen. Misschien voor mensen die niet graag zoet hebben zou dit te zoet zijn, maar voor mij en Lobke helemaal niet. Heaven!!!!


Na het eten wilden we toch nog wel eens met Peppe op de foto. Moesten toch een leuke herinnering hebben aan een al even leuk weekend. En ook al was hij druk bezig in de keuken, toch maakte hij met veel plezier tijd voor ons.
Voor mij was La Botte een toppertje, ik kom zeker terug maar dan voor een heel menu te proeven!


Als je dan toch in Genk bent, ga dan zeker ook eens langs bij Peppe's. Deze winkel/eethuis van Peppe ligt op 100m van het restaurant denk ik. Het is er prachtig, als je binnen komt is het één en al sfeer. Vooraan kan je naar believen shoppen en Italiaanse producten kopen voor thuis zelf aan de slag te gaan. Halfweg zit de traiteur waar je kan lekkernijen mee nemen om thuis met het gezin of vrienden van te genieten en op het einde kan je gezellig tafelen. Van ontbijt, tot lunch, avondmaal, het kan er allemaal.
Het is een zaak om U tegen te zeggen. Volgende keer als we in Genk zijn ga ik er zeker eens ontbijten
En ja wat kan ik zeggen, ik liet me gaan en kwam met twee volle zakken buiten. Toen ik 's avonds thuis kwam hebben we met het hele gezin nog eens a la Peppe gegeten en iedereen vond het fantastico!!! :-)










Rest mij nog maar af te sluiten en te zeggen ik kom hier zeker nog (veel) terug!
Ciao Amici (en nu hoop ik maar dat ik dit juist heb geschreven)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten