zaterdag 20 februari 2016

Chocolade - Walnoottaart

Chocolade... HET ultieme genot voor velen. En dan heb ik het niet alleen over de dames onder ons. Ook mannen kunnen er wel van genieten.
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik eigenlijk meer voor de zoete chocoladesoorten ben. De donkere kunnen mij minder bekoren, maar dit ligt natuurlijk in smaken
Onderstaand receptje is er gekomen voor een collega van mij die helemaal gek is op chocolade. En hoe donkerder en zwarter, hoe liever. Bij zijn verjaardag besteld hij altijd mijn Frangipane, confituurtaart en eentje met chocolade. :-) Wat dus wil zeggen dat ik mij helemaal kan laten gaan.
Zo kwam ik al tot mijn eigenste versie van de Mississippi Mud Pie en nu dus een verse op chocoladetaart met walnoten
Zijn jullie net zoals ik niet zo verzot op zwarte chocolade dan kun je het glazuur ook met melkchocolade maken, of de helft de helft... Aan u de keuze ;-)



Ingrediƫnten:

130 gr zelfrijzende bloem
zout
Koffielepel bicarbonaat
3 eieren
225 gr donkere chocolade
170 gr boter
170 gr suiker
Vanille-extract (eigen smaak en hoeveelheid)
100 ml melk
Handvol gehakte en geroosterde walnoten
Glazuur150 gr donkere chocolade
100 ml room

Bereiding:Chocolade + boter smelten op klein vuurtje (of in microgolfoven)
Doe er de suiker bij en meng dit goed door
Doe er 1 oor 1 de eieren bij en de vanille
Zorg dat elk ei goed is opgenomen voor je er een tweede bij doet
Meng alle overige ingrediƫnten en de ze er in twee of drie keer bij
Telkens goed doormengen
Doe er dan de melk bij
Als laatste de gehakte en geroosterde noten er onder mengen
Doe het deeg in een ingeboterde bakvorm
Bak gedurende +/- 60’ op 180°
GlazuurKook de room
Giet over de fijngehakte chocolade
Meng tot alles mooi glad is
Giet over de afgekoelde taart en laat verder opstijven



Geen opmerkingen:

Een reactie posten